مقاومت ترمز اینورتر یکی از اجزای حیاتی در سیستمهای درایو فرکانس متغیر (VFD) یا اینورترها است که برای مدیریت انرژی برگشتی از موتور به اینورتر هنگام کاهش سرعت یا توقف سریع استفاده میشود.
عملکرد مقاومت ترمز
هنگام کاهش سرعت موتور (دیکلراسیون) یا توقف سریع، موتور به دلیل خاصیت ژنراتوری خود انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل میکند. این انرژی به اینورتر بازمیگردد و باعث افزایش ولتاژ در باس DC میشود. اگر این ولتاژ بیش از حد مجاز باشد، ممکن است به اینورتر آسیب برساند. برای جلوگیری از این مشکل، از یک واحد ترمز (Braking Unit) همراه با مقاومت ترمز استفاده میشود.
واحد ترمز، انرژی اضافی را از باس DC جذب کرده و آن را به مقاومت ترمز هدایت میکند. مقاومت ترمز این انرژی الکتریکی را به حرارت تبدیل میکند و به محیط دفع میکند.
ویژگیها و مزایای مقاومت ترمز
کاربردها
انتخاب مقاومت ترمز
انتخاب مقاومت ترمز به عوامل زیر بستگی دارد:
ترمزهای سرامیکی یا بهطور دقیقتر ترمزهای سرامیکی نوعی سیستم ترمز پیشرفته هستند که بهخاطر مقاومت بسیار بالای خود در برابر گرما، سایش و شرایط سخت، در خودروهای عملکرد بالا (مانند خودروهای اسپرت و مسابقهای) و بعضی هواپیماها استفاده میشوند. مقاومت ترمزهای سرامیکی به چند عامل اساسی برمیگردد:
info@surgeprotection.ir
پرسش های متداول